Esettanulmány:
RenovaShop

A RenovaShop egyedi AI-alapú chatbot és árajánlatkérési automatizáció bevezetésével növelte ügyfélszolgálati hatékonyságát, csökkentette a válaszadási időt és támogatta az értékesítést, ezzel jelentős időmegtakarítást és magasabb ügyfél-elégedettséget ért el.

Bevezetés

A RenovaShop egy Magyarországon tevékenykedő, elsősorban acél kerítéselemeket gyártó és értékesítő cég, amely 2 telephellyel rendelkezik az országban. A vállalkozás irodai dolgozói napi munkájuk jelentős részét a weboldalon keresztül érkező árajánlatkérések feldolgozására és az ügyfélszolgálati feladatokra fordították. Ez a manuális folyamat jelentős idő- és erőforrásigényű volt, ezért a RenovaShop célja az volt, hogy hatékonyabbá tegye ezeket a tevékenységeket. Erre a két problémára nyújtottunk mi, az AiBoost megoldást. Az ügyfélszolgálati terheket egy AI chatbot segítségével enyhítettük, míg az automatizációnk egy árajánlatkérés számoló rendszert tartalmazott.

Probléma

A RenovaShop azzal a kihívással szembesült, hogy nem tudta teljesen hatékonyan kezelni az ügyfélszolgálati kérdések megválaszolását, illetve sok időt töltött az árajánlatok készítésével. Főleg a munkaidőn kívüli kérdések és árajánlatkérések jelentettek problémát, hiszen az érdeklődőnek legalább egy napot kellett várnia a cég válaszára, ami jelentősen csökkentette az érdeklődő vásárlási szándékát és növelte a cég munkaterheit. Egy ajánlatkérés teljes folyamatának végigvitele átlagosan 15-20 perc munkaidőbe tellett, ami további terheket rakott az irodai dolgozókra és csökkentette az általuk végezhető egyéb feladatok számát.

Megoldás

Lead Generáló Chatbot

  • Első lépésben a chatbot az érdeklődőtől megkérdezi, hogy árajánlatot szeretne-e kérni, vagy kérdése van-e. Az ajánlatkérés esetén az „Árajánlatkérés Számoló Automatizáció”-hoz irányítja, míg kérdések esetén a chatbot közvetlenül válaszol.
  • A chatbot a RenovaShop összes információjával rendelkezik és személyre szabott személyisége van, így nem csak pontosan, de egy ügyfélszolgálatos kollégához illően tud válaszolni az érdeklődők kérdéseire és problémáira.
  • 5 üzenetváltás után a chatbot először az érdeklődő email címét, majd a telefonszámát kéri be. Ha megadja ezeket az érdeklődő, az adatokat egy Google Táblázatba menti, amelyet a cég munkatársai láthatnak, valamint értesítést is kapnak róla emailben.
  • Jelentős mértékben csökkenti a vállalkozás munkatársainak terhét a gyakran ismétlődő kérdések megválaszolásában.

Árajánlatkérés Számoló Automatizáció

  • Az érdeklődők egy Google Űrlapot töltenek ki, amelynek adatai alapján az AI folyamat több lépésben kiszámolja az árajánlatot.
  • A Google Űrlap válaszai automatikusan egy Google Táblázatba kerülnek, ahol a cég nyomon követheti az űrlap válaszait.
  • Az érdeklődők a darabszámra és méretekre bontott árajánlatot email-ben kapják meg, miközben a cég tagjai titkos másolatban szintén megkapják az ajánlatokat.
  • Az automatizáció lehetővé teszi, hogy az érdeklődők a nap 24 órájában kitöltsék ezt az űrlapot, és mindössze 2 percen belül megkapják a pontos árajánlatot, amire eddig több órát, vagy napokat kellett várniuk.
  • Az automatizáció a RenovaShop MiniCRM rendszerébe is beépül, ahol az árajánlatkérő email címét és teljes nevét rögzíti kontaktként, és adatlapot is készít az árajánlatkérésről, a megfelelő státuszba helyezve.
  • Ez az automatizáció 3 hónapja került publikálásra, és az eddigi árajánlatkérések 94%-át számolta ki teljesen pontosan.

Implementáció

A fejlesztések megvalósítása során több lépést tettünk. Először is, az ügyfél igényeit és problémáit egy részletes megbeszélés során felmértük, és ezek alapján kezdtük meg a megoldások kidolgozását. A találkozó után a RenovaShop rendelkezésünkre bocsátotta a szükséges cégadatokat és az árajánlat számítási képletét, amely alapján megkezdtük a fejlesztést.

A 3 hetes fejlesztési fázis során minden lépést alaposan teszteltünk, ellenőriztünk a kiépítés során. Miután a fejlesztési fázis befejeződött, integráltuk az AI-alapú folyamatokat a RenovaShop weboldalára.

Az első 2 hétben rendkívül nagy figyelemmel kísértük az AI által adott válaszokat és árajánlatokat, hogy biztosítsuk azok pontosságát és relevanciáját. Ez idő alatt összegyűjtöttünk néhány rossz választ, amiket közösen a céggel orvosoltunk, hogy még megbízhatóbbá tegyük a rendszert, és hogy a fejlesztések teljes mértékben kielégítsék a RenovaShop igényeit és elvárásait.

Eredmények

A fejlesztések bevezetése óta a RenovaShop jelentős pozitív eredményeket tapasztalt. Az árajánlatok chatboton keresztül bejövő része teljesen automatizálva lett, ami szeptemberi hónapban heti 5 óra, azaz havi 20 óra munkát takarított meg a cégnek. Ez az időmegtakarítás lehetővé tette, hogy a munkatársak más, fontosabb feladatokra koncentrálhassanak.

Emellett az AI-alapú chatbot-nak köszönhetően az ügyfélkör is bővült, a begyűjtött email címek és telefonszámok révén. A folyamatok bevezetése hozzájárult az érdeklődők magasabb konverziójához, ami végső soron az értékesítés növekedéséhez vezetett. Az automatizált és gyors válaszadás jelentősen javította az ügyfélélményt, így a cég nem csak időt és erőforrást takarított meg, hanem növelte a potenciális vásárlók elégedettségét is.

Konklúzió

A RenovaShop számára kifejlesztett AI-alapú chatbot és árajánlatkérés automatizáció jelentős hatékonyság növekedést eredményezett. Az árajánlatok automatizálása révén az ajánlat készítés ideje drasztikusan csökkent, 15-20 percet megtakarítva ajánlatonként, ami lehetővé tette a munkatársak számára, hogy más fontos feladatokra összpontosítsanak. Az AI-technológia bevezetése hozzájárult az érdeklődők magasabb konverziójához, vásárlási élményéhez és az értékesítés növekedéséhez, miközben az ügyfélkör is bővült a hatékony adatgyűjtés révén. Ezek mellett az AI használatával a RenovaShop technológiai előnyre tudott szert tenni azokkal a konkurensekkel szemben, akik még nem kezdték el implementálni a folyamataikba a közeljövő forradalmi technológiáját.